13 April 2008

Kritikan membina


Kita perlu membuat kritikan membina terhadap kerajaan baru PR, terutamanya di Selangor. Kadangkala aku sms kan pendapat aku terus kepada exco-exco tersebut. Maklumlah, orang orang baru ini memang lah terlalu sebok, sehinggakan ada yang aku dengar tak jengok langsung khenduri khenduri doa selamat yang diadakan untuk meraikan kemenangan mereka.

Rakan rakan selalu menempelak aku kerana kata mereka berilah peluang untuk PR membentuk kerajaan baru. Terasa loya dan mual mendengar celoteh mereka. Empat tahun tidak lama. Pada aku, mereka bertateh sekarang, terlalu perlahan untuk membuat perubahan. Mereka mesti terus berlari, kerana pejam-celik pejam-celik, empat tahun akan datang dengan cepatnya. PR mesti menunjukkan pembaharuan dan menunaikan semua janji dalam manifesto PUR12 mereka sekarang. Jangan lupa ayat Allah Surah Annisa' ayat 135, yang bermaksud "Wahai orang yang beriman tunaikanlah perjanjian".

Pemimpin PR bukannya malaikat dan kerajaan PR bukannya maksum. Apakah kita langsung tak boleh buat kritikan menbina kerana mereka masih bertateh?. Sindrom tidak boleh dikritik membuatkan UMNO jatuh tersungkur sekarang.

Ayoh para para ulamak, tegurlah kerajaan baru ini, takutlah hanya kepada Allah. Jangan takut menegur kerana harapan mendapat hampasan dunia. Kemenangan PR adalah hadiah dari Allah, maka janganlah disia siakan. Setiap saat, ada komplot untuk menjatuhkan kerajaan PR. Tetapi jikalau kerajaan PR berjuang untuk kepentingan rakyat, insyaallah ia akan bertahan 50 tahun lagi.

2 comments:

Anonymous said...

Abg Zack! dlm blog nie aku panggil abg zack lah, kalau time kerja aku paling macam biasa lah.

Your blog so far so good, interesting comment and new idea. Baru bukak blog tak sampai sebulan dah ramai visitor (1,000 ++). Anyway, all the good works. Kalau dah ramai visitor bleh bukak zack.com.my plak lps nie. Takkan masih nak guna blogspot. By the way, try to create favorite link. Linking to your friend and let them to put your link at their site.

I will give you my link next time I visit your blog. My RSS, updates me your latest post.

zack said...

He he bukan ada orang ajar aku nak blogging ni. Belajar sendiri, learn as you go along. Anyway thanks for the comment.