28 May 2008

Grand Saga dan budaya ganster

Semalam pergaduhan telah berlaku diantara penduduk penduduk Bandar Mahkota Cheras (BMC) dan sekumpulan balachi-balachi. Penduduk penduduk BMC yang sedang memecahkan sekatan konkrik yang dibina oleh Grand Saga telah diserang oleh lebih dari 30 balachi-balachi tersebut. Zainal Abidin Ali, Pengarah eksekutif Grand Saga telah menafikan bahawa kumpulan tersebut telah diarah oleh Syarikat untuk mempertahankan sekatan yang telah dibina.

Hanya manusia yang dunggul akan mempercayai penafian Zainal, yang sebelum ini pernah menjawat jawatan Ketua Polis Dang Wangi. Orang yang siuman tidak akan mempertahankan sekatan tersebut kerana ianya adalah menguntungkan penduduk tempatan.

Pihak Polis perlu menyiasat perkara ini dan menangkap orang orang yang mengarahkan balachi-balachi tersebut yang memukul penduduk penduduk BMC. Kita ingin lihat pihak Polis menyebelahi golongan Marhaen dan tidak kelihatan saperti mempertahankan golongan penindas.

Isu ini jika tidak diselesaikan dengan baik, akan menambahkan lagi kepincangan AAB yang nampak lemah dan tidak berdaya sekarang ini.

No comments: