12 September 2008

Adakah PKR terlalu haprak hingga sanggup memburu Katak sehingga ke Taiwan?

Empat pemimpin tertinggi PKR akan berlepas ke Taiwan untuk memujuk MP dari BN melompat ke PKR. Keempat-empat mereka terdiri dari Naib Presiden PKR, Dr Lee Boon Chye, Ketua Penerangan, Tian Chua, Timbalan Pengarah Pilihanraya PKR, Fuziah Salleh dan pakar strategi parti, Saifuddin Nasution.

Difahamkan kesemua mereka akan tinggal di Hotel Sheraton Taipei dan mereka akan dipujuk sekali lagi untuk menyertai PKR.

Dengan menghantar delegasi tersebut, PKR nampaknya terlalu 'desperate' untuk mendapatkan persetujuan katak katak BN melompat kepada mereka. PKR tak perlu nampak saperti sebuah parti haprak yang cuba meraih sokongan daripada musuh mereka.

16 September hanya satu 'milestone' taktikal PKR sahaja. Jika ianya terlepas, akan banyak lagi tarikh tarikh 'milestone' baru yang boleh boleh dicapai kemudiannya. Dalam keadaan BN yang berada didalam huru hara sekarang, tidak mustahil peralihan kuasa kepada PR dapat dicapai secara aman sedikit masa lagi.

PKR mesti menunjukkan yang ianya sebuah parti yang ada klas, tidak ngelabah dan mempunyai strategi yang bijak. Yang penting, rakyat mengharapkan peralihan kuasa dari BN kepada PR akan tetap berlaku, walaupun terpaksa menunggu sehingga Pilihan Raya umum 2012, Insyaallah.


1 comment:

Anonymous said...

buat aper nak pergi Taiwan. Taiwan akan dilanda taufan kurang dari 24 jam dari skarang.